Tentang Jurnal Ini
Journal Title:
Al-Irsyad: Journal of Education Science
ISSN:
e-ISSN 2828-0830 ISSN 2828-6790
Editor in Chief:
Ahmed Sardi
Managing Editor:
Abdul Walid
DOI (Identifier):
10.58917/aijes
Publisher:
STKIP Darud Da'wah Wal Irsyad Pinrang, Indonesia
Frequency and Manuscript Languages:
2 issues per year (January and July) | Indonesia & English
Citation Analysis:
Google Scholar | Garuda | Crossref | Copernicus | ResearchGate
Al-Irsyad: Journal of Education Science atau Jurnal Ilmu Pendidikan merupakan Jurnal Pendidikan diterbitkan oleh Sekolah Tinggi Keguruan dan Ilmu Pendidikan Darud Da'wah wal Irsyad (STKIP DDI) Pinrang. Jurnal ini bertujuan untuk menerbitkan dan menyebarluaskan hasil penelitian dan studi tentang pendidikan. Artikel-artikel dalam jurnal ini memuat hasil penelitian atau pemikiran dalam bidang pendidikan yang dilakukan oleh peneliti, guru, dosen dan praktisi pendidikan. Jurnal ini diterbitkan secara berkala sebanyak dua kali dalam setahun yaitu bulan Januari dan Juli.
Al-Irsyad: Journal of Education Science is a peer-reviewed Journal of Education published by Darud Da'wah wal Irsyad College of Teacher Training and Education (STKIP DDI) Pinrang. The journal aims to publish and disseminate the results of research and studies on education. The articles in this journal contain the results of research or thoughts in the field of education carried out by researchers, teachers, lecturers and educational practitioners. This journal is published regularly twice a year, namely January and July as well as open-access journal.
Terbitan Terkini
Pada Volume 3 edisi kedua Juli 2024 ini telah diterbitkan lima (5) manuskrip dari beberapa Penulis yang berasal dari berbagai perguruan tinggi terkait bidang Ilmu Pendidikan. Terdapat empat manuskrip menggunakan full text bahasa Inggris dan satu lainnya menggunakan bahasa Indonesia.
Here is the volume 3 of the second edition in July 2024, five (5) manuscripts have been published from several authors from various universities related to the field of Education. There are four manuscripts using full English text and one using Indonesian.